Ofte stilte spørsmål
Frakt & Levering
Hvis du ikke har mottatt en ordrebekreftelse er den vanligste grunnen at ordrebekreftelsen har havnet i spam e-posten. Vennligst kontroller din spam/junk-mail og dobbeltsjekk også at du har angitt riktig e-postadresse. Kontakt oss dersom ordrebekreftelsen ikke er mottatt, så hjelper vi deg.
ordre@session.no / 47 20 20 60
ordre@session.no / 47 20 20 60
Gratis frakt til hentested på alle ordre over 1500,-*
For ordre under 1500,-:
Fast fraktpris 99,- for alle varer*
Snowboard: Fast fraktpris 179,-
Hjemlevering:
299,- for snowboard og 149,- for andre varer
Klikk & Hent:
Gratis henting i butikk dersom varen er tilgjengelig
*Unntatt Snowboard
For ordre under 1500,-:
Fast fraktpris 99,- for alle varer*
Snowboard: Fast fraktpris 179,-
Hjemlevering:
299,- for snowboard og 149,- for andre varer
Klikk & Hent:
Gratis henting i butikk dersom varen er tilgjengelig
*Unntatt Snowboard
Senest en virkedag etter du har satt din bestilling får du en e-post fra oss med kollinummer & sporingslink fra Posten. Hvis du ikke har mottatt en ordrebekreftelse, kan det være fordi ordrebekreftelsen har havnet i spam e-posten. Vennligst kontroller at du har angitt riktig e-postadresse og kontakt oss hvis ordrebekreftelsen ikke er mottatt, så hjelper vi deg.
Har du ikke mottatt bestillingen innen 10 arbeidsdager etter at du har mottatt leveransebekreftelse fra oss ber vi deg kontakte kundeservice for å se om noe har skjedd med bestillingen din. ordre@session.no / 47 20 20 60
PS! Last ned Posten´s sporingsapp, så får du pushvarsel når pakken din endrer status.
Bestiller du før klokken 15:00 på hverdager så sender vi pakken din samme dag. Setter du ordre etter 15:00 så sender vi den innen en virkedag. (Vi tar forbehold om noe lengre leveringstid ved salgsperioder og høytider.)
Posten/Bring sin leveringstid er 1-3 virkedager. Bestiller du før klokken 15:00 på hverdager så sender vi pakken din samme dag. Setter du ordre etter 15:00 så sender vi den innen en virkedag. (Vi tar forbehold om noe lengre leveringstid ved salgsperioder og høytider.)
Når ordren din sendes fra lageret vårt, mottar du en leveringsbeskjed via e-post. Deretter blir du varslet via e-post eller SMS når pakken din kan hentes ut eller når du kan forvente en hjemlevering. Vi anbefaler også å laste ned Posten´s egen sporingsapp så får du varsel ved pakkens statusendring.
Produkter og Lagerstatus
Du kan sjekke lagerstatus for din lokale butikk ved å trykke på "Klikk & Hent". Les mer om Klikk & Hent her.
Varen som vises på nett er den varen som er tilgjengelig. Alle våre butikker har egne håndplukket vareutvalg med lokale tilpasninger; Det kan derfor være at din lokale butikk har andre varianter enn det vi har her på Session Webshop. Klikk her for kontaktinfo til din lokale butikk.
Sammen med leverandør vil vi gjøre vårt beste for anskaffe det du måtte trenge av reservedeler og tilbehør. For at vi lettest mulig skal kunne hjelpe deg anbefaler vi at du tar turen innom din lokale Session-butikk slik at en av våre ansatte kan se på varen. I de fleste tilfeller har våre butikker de mest vanlige reservedelene på lager.
Dersom du ikke har anledning til å besøke en av våre butikker; vennligst send oss en e-post til ordre@session.no med følgende informasjon:
Merke: ___
Produktnavn: ___
Modellbetegnelse: ___
Omtrentlig kjøpsdato og kjøpssted: ___
Og gjerne bilde av produkt.
Dersom du ikke har anledning til å besøke en av våre butikker; vennligst send oss en e-post til ordre@session.no med følgende informasjon:
Merke: ___
Produktnavn: ___
Modellbetegnelse: ___
Omtrentlig kjøpsdato og kjøpssted: ___
Og gjerne bilde av produkt.
Dette betyr at varen er klar for umiddelbar utsendelse fra lageret vårt i Stavanger. Vi tar forbehold om eventuelle skrive- og/eller Lager/datafeil.
Bestilling
Dersom kjøpet har gått gjennom sendes en ordrebekreftelse til den angitte e-postadressen i løpet av få minutter.
Hvis du ikke har mottatt en ordrebekreftelse, kan det være fordi kjøpet ditt ikke har blitt behandlet eller at ordrebekreftelsen har havnet i spam e-posten. Vennligst kontroller at du har angitt riktig e-postadresse og kontakt oss hvis ordrebekreftelsen ikke er mottatt, så hjelper vi deg.
Ønsker du å avbestille eller endre en ordre må du ta kontakt med nettbutikken så fort som mulig etter satt ordre.
Pakken din pakkes og sendes samme dag dersom du bestiller før kl 15:00 på en hverdag.
Tar du kontakt umiddelbart etter bestilling, og før ordren din er pakket, gjør vi det vi kan for å oppfylle ønsket ditt.
Tar du kontakt umiddelbart etter bestilling, og før ordren din er pakket, gjør vi det vi kan for å oppfylle ønsket ditt.
Selvsagt! Du kan nå oss direkte på CHAT ved å trykke på snakkeboblen nederst til høyre på skjermen. Dersom vi ikke er online kan du legge igjen en beskjed, eller kontakte oss på ordre@session.no eller 47 20 20 60 så hjelper vi deg så fort vi kan.
Lengde på snowboard:
I all hovedsak kan du tenke deg at brettet er i riktig lengde dersom det rekker deg et sted mellom haken og nesa, men dette er en veldig generell regel. Lær mer her
Størrelse på skateboard:
Er du en ung nybegynner vil vi anbefale bredder under 8.0". Ønsker du mer stabilitet anbefales bredder over 8.0".
Størrelse på klær & sko:
Alle våre produkter er "true to size", som kort fortalt betyr at du trygt kan velge den størrelsen du vanligvis bruker. Dersom størrelsen på produktet er avvikende vil dette være beskrevet. Sammenlign deg gjerne også med våre modell Jimmy, er normal bygd, er 180cm høy og er avbildet med størrelsen Medium.
Fortsatt usikker? Ta kontakt på chat, ordre@session.no eller 47 20 20 60
I all hovedsak kan du tenke deg at brettet er i riktig lengde dersom det rekker deg et sted mellom haken og nesa, men dette er en veldig generell regel. Lær mer her
Størrelse på skateboard:
Er du en ung nybegynner vil vi anbefale bredder under 8.0". Ønsker du mer stabilitet anbefales bredder over 8.0".
Størrelse på klær & sko:
Alle våre produkter er "true to size", som kort fortalt betyr at du trygt kan velge den størrelsen du vanligvis bruker. Dersom størrelsen på produktet er avvikende vil dette være beskrevet. Sammenlign deg gjerne også med våre modell Jimmy, er normal bygd, er 180cm høy og er avbildet med størrelsen Medium.
Fortsatt usikker? Ta kontakt på chat, ordre@session.no eller 47 20 20 60
Vi legger alltid med gratis klistremerker i din bestilling.
På grunn av stor etterspørsel av gratis stickers må du selv betale porto dersom du ønsker dette tilsendt.
Send et brev til :
Session Webshop, Kirkegaten 17, 4006 Stavanger.
I brevet legger du med et nytt brev med din adresse og 2 stk frimerker. Så sender vi deg gratis stickers.
Betaling & Faktura
Vår samarbeidspartner Klarna sender deg fakturaen per e-post så snart pakken er sendt fra lageret.
Du finner fakturaen i innboksen din eller i mappen for uønsket e-post.
Du kan også raskt og enkelt skrive ut en ny faktura på KLARNA.COM/NO eller kontakte Klarna´s kundeservice.
På session.no kan du betale med VISA/Mastercard, Klarna Konto, Klarna Faktura og Vipps.
Betalingen din behandles alltid av en trygg tredjepart.
Kontoen din belastes ikke før varen er gjort klar og sendt ut, det gjør at du kan være trygg på at du får det du betaler for.
Dersom du har bestilt faktura eller delbetaling gjennom Klarna må alle spørsmål angående dette rettes mot Klarna direkte.
Kundeservice og support til Klarna finner her.
Det er ikke noe minstebeløp for å handle på session.no
Kredittkort
Beløpet blir først trukket fra kortet ditt når pakken har blitt sendt fra lageret.
Hvis pakken ikke kan sendes, kommer du ikke til å betale for pakken.
Beløpet kan allikevel være reservert på kontoen din av kredittkortutstederen i en kort periode.
En reservasjon varer som regel i maks 8 dager.
Klarna Faktura / Konto
Klarna Faktura / Konto
Velger du Klarna faktura blir fakturaen sendt til din e-postadresse så snart pakken blir sendt fra lageret.
Du har 30 dager til å betale fakturaen på.
Ønsker du å sende noen av varene tilbake til oss, kan du velge å kun betale for de varene du beholder, samt returfrakten.
Velger du å sende hele pakken i retur bortfaller fraktgebyret.
Det skal derimot alltid betales for returfrakt.
Husk å ta kontakt med Klarna og informer dem om at du har sendt pakken i retur.
Hvis du velger Klarna konto, samles alle kjøpene dine på en konto og dermed på en og samme faktura.
Betalingen blir delt opp i månedlige avdrag, og den første innbetalingen forfaller i slutten av neste måned.
Pr. dags dato kan gavekortet kun benyttes i en av våre fysiske butikker.
Retur og Reklamasjon
Ja, ved kjøp av varer på session.no kan du alltid sende de i retur til Session Webshop innen 30 dager fra du mottok varene, jmf. angrerettloven. Angreretten gir deg rett til å få pengene tilbake. Du er selv ansvarlig for eventuelle fraktkostnader. Vi anbefaler at du sender varene med Norgespakke, da det er sikrere mtp sporing av pakken. Varen må ligge i originalemballasjen med merkelapper hengende på og varene må være ubrukt.
- Undertøy og kroppsnære plagg byttes ikke dersom originalemballasjen er brutt.
Vennligst kontakt oss direkte på ordre@session.no med ordrenummer dersom du vil benytte deg av angreretten. Varen skal returneres i uskadet originalemballasje i helt ny stand. Du er selv ansvarlig for eventuelle fraktkostnader.
Returadresse:
Session Webshop AS
Kirkegata 17
4006 Stavanger
Returadresse:
Session Webshop AS
Kirkegata 17
4006 Stavanger
Legg ved en kopi av ordrebekreftelsen/plukklista og skriv ned varenummer (SKU) + størrelsen du ønsker. – Varen skal returneres i uskadet originalemballasje i helt ny stand. Du er selv ansvarlig for eventuelle fraktkostnader.
Returadresse:
Session Webshop AS
Kirkegata 17
4006 Stavanger
Returadresse:
Session Webshop AS
Kirkegata 17
4006 Stavanger
Ja, dersom du har bestilt feil størrelse eller lignende er det fullt mulig å bytte varen i en av våre butikker. Ta med ordrebekreftelsen/plukklista som kvittering til din lokale Session butikk. Dette gjelder bytte av varen(e) og man kan dessverre ikke få pengene tilbake i butikk. Ønsker du pengene tilbake må returnere varene til session.no ved bruk av angreretten.
Hvis du har mottatt en vare som viser seg å være defekt eller feilaktig, kan du kontakte oss på ordre@session.no så tar vi kontakt med deg.
Pakken din ligger normalt på postkontoret/hentestedet i 14 dager før den returneres til lageret vårt. Ved uinnløst pakke som kommer i retur til oss, vil du bli belastet et gebyr på 499 kr som trekkes direkte fra det refunderte beløpet.
Hvis din vare ikke er dekket av angreretten og ikke er godkjent for retur av oss, vil vi kontakte deg for et nytt leveringsforskøk.
Refusjon skjer senest innen 14 dager etter at vi har mottatt og godkjent returen. Når du har mottatt en bekreftelse på at returen din har blitt behandlet så vil du bli refundert. Det gjøres alltid til samme betalingstjeneste som ble brukt på kjøpstidspunktet.